4/01/2009

the real world of a former shopaholic...

Ibland när man tänker tillbaka på vad man har i sin garderob får man lite av en minnesförlust, eller det är bara jag? Vissa saker kommer jag inte ihåg att jag köpt, eller ens att jag har :P Jag menar.. är inte detta tecken på att man shoppat för mycket (innan - en gång i tiden, så klart!).. ? För nuförtiden är man mer ute efter det där lilla extra, något litet typ, något snyggt som man bara måste ha så fort man går förbi det å ser det i någon butik...? Eller hur? =)

Meningen "full garderob - men inget att ha på sig" är ju också en sak man tänkt på ofta.. Som väldigt ofta hänt om man ska va ärlig - undrar om detta är bra eller dåligt? Inte kan det vara så att man har köpt för mycket? Måste ju handla om att man är så överkreativ - att man vill hitta nya lösningar å outfits typ, hela tiden? :D Man kan ju egentligen inte hjälpa det... Jag menar, får man en bild i huvudet på en outfit man vill ha på sig och man kanske fattas ngn accessoar för att få den fullföljd, måååste man ju självklart hitta den å inhandla omedelbart! =) haha...

Det är sjukt egentligen hur våra liv så ofta byggs på detta? "vad ska jag ha på mig" ..hur ofta säger man inte den på en vecka liksom?! Tror man skulle tröttna på att räknat typ... Kommer ihåg för ett tag sen (tror d va när jag fortf bodde i skåne) som jag gick igenom hela mitt hatt-samling, solglasögon samling och andra tillbehör jag ägde då... kommer fortf ihåg - 17 hattar, 14 solbrillor och runt 20 halsband inkl radband.... :P Haha.. Och måste ju isf tillägga att detta var INNAN jag börja köpa 59Fifty var å varannan månad ;) ...Damn...

Tror det flesta hattarna ligger i källaren, många av brillorna slängda och halsbanden slitna eller trasiga sen dess... Men klart man köper nytt - ska sätta mig å räkna dom ngn dag när jag städar min garderob nästa gång (det kommer dröja hoppas jag...) Får se om jag ligger i närheten dom gamla siffrorna ens :P

Man har ju alltid några favoriter, har 5 olika brillor som jag använder ofta nu, runt 3 halsband jag skiftar mellan och typ, då alla mina kepsar som för jämnan trycks på mitt huvud :P haha... Och just det, massa sjalar också som används varje dag... Damn.. När man kollar på det så här egentligen, hur mycket ens liv består av materiella ting som man inte tänker på ens, så undrar man... tänk om man var annorlunda? Var hade man stått då idag?

Btw.. ska inte ens ta upp antalet mobiler, datorer och övriga elektroniska prylar man använt i sina dagar... DEN siffran är för hög för att upprepas å tal om annorlunda liv :P Som försvar kan jag väl isf utan att avslöja för mycket säga att jag större delen av skoltiden jobba i en mobil/dator butik så man byta ju ganska ofta där, testa på nytt var ju vårt huvudmotto typ :P haha...

Men iaf, över till något annat jag tänkte skriva om i denna blogg, finns tydligen en grupp från usa som heter "Ahmir".. Fyra killar som enligt deras myspace och hemsida släpper första skivan nu i sommar (endast i usa ofc men iaf) Jag råkade snubbla över en av deras covers för ngn dag sen inne på youtube - fråga mig inte hur men youtube har den effekten på en att man hittar videos man inte sökte efter :P Låten är en cover på ushers "Moving Mountans" och är framför i en så sjuk version att den nääästan, men bara nästan slår ut ushers original ;) haha... (Inget ont mot den eftersom The-Dream har skrivit den) Men denna är grymt härlig...

Har tagit mig friheten att lägga upp den här, hoppas ingen har ngt emot det ;)
Enjoy!



PEACE!

1 kommentar:

yvonne sa...

very wise my homie : )
kram moster y

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se