1/19/2010

packing 2.1



Såååå.. då var man
istortsettklartmedallt.

Eller ja, kommer säkert glömma ngt sen när jag väl är på g men isf var d inte meningen d skulle med ner :P Ska bara packa ner datorn också nu sist imorgon innan jag åker sen är allt packat ;)

(Nedanstående har jag redan varnat er för, min tankar återspeglas i text ibland vet ni...)

Ibland funderar jag på hur livet blir som det blir. Missförstå mig inte nu för jag försöker inte leta svar på det, så korkad är jag inte :P Men jag reflekterar däremot gärna om hur saker uppstår. Observerar gärna händelser med ett nyfiket öga å öra å undrar samtidigt vad som hänt om det inte blev så här utan tvärtom? Något man självklart aldrig kommer se. Men som ändå är intressant att kunna förföra sig själv i tanken om d hänt...

Har till exempel alltid sagt att vi människor inte kan förändras. Vi kan anpassa oss efter saker och andra personer. Men i grund å botten är vi alltid oss själva när d väl gäller. Men samtidigt inser jag då ironin i detta när man borde förändras men samtidigt kanske inte gör det? Tänk om detta är sant? Att vi verkligen inte kan förändras utan kommer begå samma misstag om å om igen i livet? Känns lite som att syftet bakom "meningen med livet" har gått förlorat tycker ni inte?

"Meningen med livet är att ge livet mening" ...vad säger ni om den?

För tänk om man inte alltid pallar ge livet mening? Att man vill kunna lösa saker som går en på nerverna och man vet att det inte tar en någonstans utan man bara fastnar i en helt meningslös situation. Betyder d då att man ger livet en meningslös utgångspunkt?

Jag har nämligen ångrat mig, eller hoppas iaf att jag KAN ångra mig... Jag vill kunna förändras, inte för någon annan ber mig, utan för att jag själv VILL... Då borde detta ju kunna ge en rätt mening i livet å låta en kunna gå vidare med något som kanske innan verkat helt hopplöst?

Man kan ju iaf alltid hoppas.. Det är ju ändå d viktigaste vi människor har. Hopp.

Vem vet, kanske jag får ett svar på denna frågan någon dag... Mitt liv har ju nästintill knappt börjat :P

Nää.. nu ska jag drömma mig bort lite, har satt min telefon på larm imorgon så jag inte missar tåget :P

Det blir tokbra =)


PEACE N LUV!

(Bildnot: Cesse i julas när jag var nere sist)

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se