1/21/2010

new musiq



Fick ner ett album innan idag som jag faktiskt missat förra året.. Mjo det händer även mig ;) Inte precis något topp-album i min smak men ett absolut godkänt pop/rnb album med karaktär. Det är den brittiska gruppen JLS som släppte sitt självbetitlade premiär album i slutet av förra året...

Deras första singel "Beat Again" och nu deras senaste "One Shot" som släpptes i början av Januari är helt klart inte deras topplåtar om jag får välja men alla låtar har sina sidor. Min personliga favorit "Keep You" är än skön "Chris Brown - Forever" inspirerad låt med härliga likheter och skillnader. Även låten "Only Tonight" får en i gung å i sånt "må bra" tillstånd :P

Så helt klart värd att lyssna igenom, om man gillar just, Jay Sean, Chris Brown och kanske till och med lite Day26 :P

För övrigt har jag även suttit å lyssnat på Rihannas Tribute sång till Haiti, om ni inte hört den så sök på YouTube! Det är en cover på Bob Marley's "Redemtion Song"... Rihanna gör den väldigt bra, dessutom är den inspelad Live hos Oprah såg jag så hon kan sin sak fortf med andra ord :P

Annat nytt är självkalrt min gamla favorit artist Craig David som släpper ny platta snart, "One More Lie" är skivans första singel som jag såg video till innan idag förresten. "Signed Sealed Delivered" beräknas att släppas den 22e Mars! =) - Så då återstår bara att se om den kommer va som hans förra skiva, eller som hans första.. ;)

BTW. Har även nämnt en del men inte allt ang IYAZ kommande skiva "My Life" som också det ska släppas nu i början av året. Hans senast läckta låtar, bl.a. "Bulletproof" har ju satt sina spår i mig å jag är redan förväntansfull på hans skiva :P Haha...

Så med detta sagt så funderar jag på te nu å en film senare kanske? Hrm... ;)


PEACE!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se