2/03/2010

differences.

Ska gå rakt på sak,

Jag har ofta sagt att jag både älskat och hatat livet. Och helt ärligt är det från dag till dag... För det handlar inte om en helhet - säger man att man älskar livet just nu. Så menar man det just då.

Ibland finns det dagar som gör att man mår dåligt, andra dagar mår man kanske till och med ännu sämre. Men oftast väger d ut med dagar då man mår bra. Dagar då man känner att allt går rätt och går som man vill...

Jag tror att livet handlar om en balans. Mår man dåligt måste man må bra ngn annan dag till slut. Så det fungerar. Sen kan jag inte påstå att det finns någon som helst logik i det om man kollar på hur världen ser ut just nu... Samtidigt har vi alla våra olika värderingar på vad "mår bra" innebär och varför. Kanske man ibland kan nöja sig för det där lilla extra en dag, bara något fjuttigt som någon tjej säger hej till en som man spanat på länge. Eller att man vinner 50kr på en triss-lott... Små saker i ens vardag som kan vända upp å ner på en. Även om det kanske bara är något litet så kan det för stunden betyda mycket mer än bara så...

För mig finns det flera dagar inget som rycker upp mig nuförtiden, jag stannar ofta inne, ligger i min säng å kollar film.. Även om jag inte är på topp, kan jag nästan påstå att jag känner mig neutral då. Ingen som kräver något av mig och jag behöver inte känna mig otillräcklig... Detta kan jag samtidigt påstå att personligen är det inget fel på detta. Men vad kallas det då om man gör detta, och kommer på att man inte har popcorn, godis, chips eller något annat att tugga på till den dära filmen? Eller inte heller någon cola eller annan dryck att förtära - Räknas detta då helt plötsligt som en dålig upplevelse, fast man gör något som man njuter av?

Helt ärligt. Ja, det tycker jag... Inte för att det är nödvändigt - utan för att det just ska kunna räknas som en bra upplevelse, en bra dag... Annars försvinner t.o.m. neutraliteten och man går helt plötsligt över på minus sidan - en dålig dag... Bara för att något fattas...

Och det är just detta som är skillnaden - det är något som fattas hos en i sina dåliga dagar, i sina bra har man hittat fram till det där man innan fattades, eller har detta hittat fram till en...

Det handlar helt och hållet om vad man själv värderar som "bra" eller "dåligt". Därför ska man försöka nöja sig med det lilla som jag nämnde innan. Då kan man nästan va säker på att något litet händer varje dag... Det finns alltid folk runtomkring en som kan ge en den där blicken, eller det där leéndet, eller hur?

Så tillbaka till filmerna, visst skulle man kunna säga att - att kolla på film, att vara neutral - är ganska bra i sig, man kan faktiskt njuta av det där lilla också ;)

Vad säger ni?
Finns det sånt i livet som man bara måste känna glädje av - eller kan ni nöja er med det där lilla från dag till dag?

Holla atcha boi! ;P

PEACE!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se