5/11/2009

albums update.

Kom på att jag fått hem några nya album i helgen btw :P glömt bort att berätta om dom :D haha

Paul Wall, Cam'ron, Gucci Mane & Eminem's nya är några av dom :P

Inte riktigt lyssna genom dom än sådär ordagrant så jag kan säga vad som var bra å dåligt mä dom, men kan iaf säga att Cam'rons skiva "Crime Pays" har ju varit efterlängtad sen han rymde från då delägda "Dipset Records" med Jim Jones på andra hörnet, rykten säger ju att det blev bråk mellan dom å Cam'ron palla inte bry sig så han gick därifrån å höll sig borta. Amerikanska tidningen "XXL" hade en intervju med honom i förra numret där dom fråga om han gömde sig eller varför han inte synts till på länge? Varpå han svara att han inte rymt, han har inget att va rädd för å han å Jim Jones är fortfarande partners i Dipset men att just då kändes det mest rätt att bara gitta :P

Hur detta ligger till vet jag inte, hur mycket som är sanning kan man inte heller bekräfta precis men hans nya album innehåller iaf ingen "feat" av varken Jones eller Juelz så läget är nog fortfarande spänt skulle jag gissa på :P

Paul Wall har jag egentligen aldrig gillat :P Han hade en låt med titlen "Girl" som innehöll en slinga från en gammal Bobby Vinton låt som var skön får ngt år sen, men annars har jag inte hört något annat jag fastnat för :P Får väl se hur hans nya skiva "Fast Life" är om man lyssnar genom mer, intensivt ngn dag ;)

Gucci Mane har jag egentligen funderat på redan sen ett tag tillbaka på om den kanske kunde va grym eftersom han va med på andra artisters singlar å slog genom snyggt =) Men mer än så vet jag inte om jag kan tillägga... Ingen speciell låt som jag fastnar för precis, men som sagt där igen... får lyssna bättre ngn dag :P haha...

Eminems nya "Relapse" är ganska speciell, eller ja, egentligen inte men sen ändå, om man jämför med andras skivor idag som är Ron Browz, T-Pain å Akon inspirerade så håller Eminem kvar i sin gamla stil, vilket gör den unik, men ändå inte som sagt :P Låter som Eminem brukar, och som han kanske borde, Dr. Dre's beat ju å han är ju alltid på topp så varför förstöra en fungerande duo? Sant, d ska man inte ;)
Singlarna "Crack A Bottle", "We Made You", "3AM" och "Old Time's Sake" är tre bra singel-låtar som ännu mer liknar Eminems tidigare-jag och det är en bra början, han gjorde rätt i att släppa dessa först... Får hoppas att albumet går bra sen när d släpps den 19e Maj =)

För övrigt så har jag tjötat en hel del om "DJ Drama - Day Dreaming (feat. Akon, T.I. & Snoop Dogg)" och den hänger fortf med i toppen, tillagd nu är också "Wayne Marshal - Good Love" som är en sjukt soft reagge låt som passar tokbra i det fina vädret som nu börjat komma tillbaka igen =)


Nä, Sova kanske? =)

PEACE 'N MUSIC
2 friggin things we cant live without in this world =)

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se