9/23/2008

yesterday's gone

Sitter och gör en ny playlist i iTunes till min ipod.... Trött på den jag haft nu senaste tiden, varje morgon när jag lyssnar på musik på vägen till jobbet å sätter på shuffle får jag ändå bläddra förbi typ hälften för att höra ngn jag liksom är sugen på... Skitdrygt :P
Så har nu gjort så att jag gjort en ny lista med bara nya å BRA låtar som jag alltid måste känna för :P så slipper jag hålla på å bläddra kl 5 på morgonen när jag egentligen ändå inte pallar det...

Jobba nästan 9 timmar idag, likaså igår... Tänkte jag skulle bygga upp min flex tid å kasnke gå tidigare ngn dag nu i slutet av veckan... Får se hur många timmar jag kan få upp det till :P

Satt å kollade på folk idag på vägen hem från jobbet, alltid kul att spana på tjejer, jo visserligen något man gör dagligen ja ;) men att verkligen spana in någon utan förväntningar är en ganska kul sak... 90% av gångerna fick jag faktiskt ögonkontakt... =) Sen att jag inte orkar få ngt ut av det är ju en annan sak, får fortsätta till nästa plan någon annan dag ist å mer leva mig in i det ;) haha

Finns ju för många doll-faces och hetnosar i den fördömna staden ju... :P Man kan utan att överdriva stirra sig blind åt höger å vänstar ganska snabbt ;) Sen kan man ju höja ribban och bara sikta in sig på en viss typ av personer men tro mig, fortf liknande problem ;)

I lördags när jag åkte hem, efter att ha jobbat övertid på förmiddagen, satte där sig en otroligt söt brunett mitt emot mig som gick på på stationen vid liseberg - och det var seriöst jobbigt, för hur man än försökte kolla någon annanstans fastna blicken alltid på henne.. Att däremot hon och hennes kompis som satt bredvid henne båda lät deras blickar fastna på mig med med jämna mellanrum var ngt som gjorde mig iakttagen och lite lättsamt road. Eftersom det roliga i det hela var att samtidigt titta tillbaka på brunetten å få ögonkontakt meddesamma innan hon lät blicken falcka iväg pga en oskyldig självförtroendes tvist.... ;)

En känsla som direkt får en att rysa av välbehag... Betydelsen av åtrå är självförklarad och uppfattad med omedelbar verkan ;) haha

Visst är det så med våra ögon? Man kan se själens förundran och kallelser ibland... Ett vill-ha betonande lyster som glimtar är det bästa man kan se så klart, men finns ju även det motsatta, och även det dryga "jag-är-upp-nosig-vägrar-möta-din-blick-stirrandet-rakt-fram" som faktiskt är en del irriternade vilket betyder att personen i fråga lyckas :P haha

Men men... Som sagt, bara att försöka igen, på nästa å nästa å nästa... :P

Nä, måste ha lite te och en bra film nu... 



PEACE Y'ALL!!
C u when u get there...!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se