8/25/2009

surreal but not unexpected.



När jag fick hem Trey Songz skiva igår efter jobbet insåg jag två saker; först - Fan detta är inte den "explicit-versionen" som jag egentligen vill ha! Men sen d andra sloga mig lika snabbt - Va fan dådå? Du har "Ready" tidigare än du förväntat dig - käften! ;)

Skivan är allt jag trodde den skulle va, och mer! Om man ska jämföra men hans föregående 2 studio album, "I Gotta Make It" och "Trey Day" som båda, är två hemskt grymma R&B-plattor så är denna inte sämre. Tvärtom, den levererar mer än bara detta...

Hans nya kaxighet bakom varje beat och sång-text ger en ett intryck som beskriver en ny hip-hop/soul stjärna som med säkerhet vet vad han håller på med. Usher har vatt där sen länge tillbaka, Chris Brown försöker och Omarion slåss också med dessa... Men ingen av dom har lyckas än. Kankse Chris lyckas sen med sitt nya album "Graffiti" som är på g. Kanske senare också Omarion med hans kommande skiva... Men Trey är där redan idag. Det är skillnaden... Hans förra skiva hette "Trey Day" ..men jag är ganska säker på att han nog egentligen menade idag - eller ja, den 1a September snarare, som är den officiella release-datumen för skivan i butikerna och på itunes o.s.v... Att sen peeps som Drake, Fabolous, Soulja Boy Tell'Em & Gucci Mane är med å gästar skivan - det gör inte saken sämre precis... ;)

Har nog lyssnat genom hela skivan ett 10-tal gånger nu till jobbet, från jobbet, jobbet... Det är sjukt ;) haha... Det är till å med så sjukt att jag inte ens lagt ner någon tid på de andra nya singlarna och promo-låtarna jag fick ner efter denna skivan igår :P

Så helt ärligt, det enda jag väntar på nu (för jag faktikst är beroende av ocensurerad musik) är "The Explicit Version" av skivan som förhoppningsvis kommer snart den med :P

Så som överskriften lyder - är d surrealistiskt att jag har den redan.. Men samtidigt inte oväntat för...

I'm Ready... ;)

haha...

PEACE!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se