6/27/2009

saturday.

Ooh, btw - Fick hem 3 av albumen igår ;)

Jeremih, Ace Hood & Maino... HETA!! :D

Väldigt unika album på det sättet att Jeremih's R&B, Ace Hood's, South-HipHop och Maino's Brooklyn-Rap står ut från varandra väldigt mycket :P

Jeremih's första studio skiva är grymt skön, som jag läste i senaste "XXL Magazine" - En blandning mellan "The-Dream" & "Trey Songz" ..och jag kunde inte sagt d bättre själv ;) Hans skiva är full med hits och allihopa liksom, lägger en jämn å skön känsla i dig själv :P Förutom singeln "Birthday Sex" så står även "Runaway", "My Sunshine", "Buh Bye" & "Imma Star" väldigt högt upp på min favoritlista just nu ;P Förresten, visste ni att Jeremih är kusin med en av killarna i Day26? ..Hrm, kanske inte konstigt att han är så grym? ;)

Ace Hoods första skiva "Gutta" blev jag väldigt förvånad över - Var inte beredd att den skulle vara så bra som den va :P Så nu när han släppte sin andra studio-skiva var jag ärligt talat ganska förväntansfull, och det med en anledning efter att ha hört hans första singel från denna -"Overtime". Och helt ärligt är nya "Ruthless" lika grymt bra som jag ville den skulle bli ;) haha.. Låter kanske lite väl tafatt men jag skojar inte! =) Andra låtar högt på min lista från Ruthless är då självklart "Champion", "Love Somebody", "Wifey Material", "Mine" & "'Bout Me"... Självklart är utbudet av gäster på denna skivan väldigt stort - så det blir när man är signad med We The Best & Def Jam samtidigt... ;)

Maino's Skiva var svår att ta in först, Det är nästan som en lite berättelse med olika små snuttar mellan vissa låtar då han förklarar vägen dit han är nu, allt som hänt på vägen och hur målet nu känns... Samtidigt är skivans hetaste låtar väldigt tunga å grymma! =) Första singeln "Hi Hater" är ingenting, andra "All The Above" med T-Pain lyfte honom totalt, och det var nog först då jag ville ha denna skivan =) Men "If Tomorrow Comes..." innehåller mycket mer än bara detta - "Remember My Name", "Here Comes Trouble", "Lets Make A Move", "Runaway Slave" & "Soldier" är låtarna som sätter denna skivan på toppen av Maino's nya värld ;) Sjuk!

Så det var detta, återkommer med dom andra skivorna sen när dessa är aktuella so to speak ;)

BLESS!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se