6/11/2009

en gammal själ.

Önskar jag förstod innebörden i att ha en gammal själ...

Undrar iaf om det är den som gör mig så trött nuförtiden...?

En sak är iaf säker - annorlunda, som om det upprepats innan men utan min beblandning... Nu när jag iaf säker på att något är satt i rörelse, något som tidigare vilade i mina händer, i min själ, har vaknat och börjat ställa frågor jag så länge rymt ifrån för att inte jag vill veta... Eller för jag redan vet men inte viljat acceptera det...

Vilket fall som, så undrar jag iaf nu om det är dags? Vad som händer härnäst och hur vet jag att jag gör vad jag ska utan att sjunka tillbaka i intet igen?

Visste direkt när jag läste det att hela situationen, personligheten å dess agerande reflekterade mig mer än vad jag ville, det slog mig i ett tillbaka ryggande som fick en rysningen ner för min rygg av inte förvåning, utan bekräftelse... Något jag redan visste men helt plötsligt ändrades min insikt till något jag inte tidigare förutsett...

Helt plötsligt var det som om Jag inte längre var, utan är....

Min bedövande hjärtklappning fick mig att inse hur rädd jag egentligen var samtidigt som om jag blivit lugn igen av att jag alltid velat acceptera det... Eftersom jag alltid egentligen vetat....

Ändå sitter jag nu här i blindo å är fullständigt outhärdande frågvis på mig själv....

Utan svar...


Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se