6/03/2009

new moon



När jag såg filmen, berättade jag även då vilken känsla den gav mig, vilken "tomhet" jag upplevde av filmens "djupa-bortom-mänskliga-känslor" som den fick en att uppleva... Därefter var valen få - jag såg den igen, å igen och njöt av att känna efter på ett helt nytt sätt, en kärlekshistoria som inte bara fastnar i nuet utan sträcker sig bortom myter och historier från förr...

Kanske det var just det som fick mig att inte ge upp... Kanske är det därför jag fortfarande inte kan sluta tänka på den... En sak vet jag iaf med säkerhet - Det var därför jag köpte boken, eller bok nummer 2 för att vara mer exakt. Inte kunde jag sluta att vilja höra mer bara så där? Det var ju inte slut - det hade ju bara precis börjat....

När man läser en bok efter man sett filmen, eller ja, uppföljaren till filmen fast i bokform kan man nog snarare benämna det som, så får ens fantasi värld redan bestämda platser, personer och beteende att gå efter, vilket för mig var en underbar resa... Detta betydde att jag, i mitt huvud såg tvåan medan jag läste som om det var en fortsättning av första filmen utan att den någonsin slutat... Visst, vissa saker var totalt nya men allting kan man ju inte ta från historien, man måste ju skapa nytt också - för att kunna uppleva framtiden ;)

Jag köpte 2an "New Moon" i lördags och idag, nu för en timme sedan närmare bestämt.. Är den över... Vet inte om jag någonsin läst klart en bok såå snabbt? Visst jag blev varnad, står på baksidan att "den skapar beroende" å det kan jag hålla med om! Haha.. hade läst dygnet runt om jag inte behövt sova å jobba :P

Den är underbar, och som bilden ovan syftar på släpps denna bok som film till hösten (strax innan vintern hinner börja) och först då får man se den fulla fortsättningen på trilogin för ja, jag sa det - det kommer nämligen en 3a också så småningom! Och det påstås redan att manuset till den filmen påbörjats, fast inte "New Moon" haft premiär än.... ;)

"Eclipse" som den 3e & sista boken heter.. Ska jag därför (för att jag inte kan vänta på filmen) gå å köpa i helgen å se om jag kan slå mitt bokrekord ännu en gång... :P haha...

Och för er som sett "Twilight" (som den första filmen heter för er som fortfarande inte hajat vad detta inlägg handlar om), till er säger jag bedjande & nästan påträngande - köp böckerna också! Ni kommer älska dom utan tvekan! =)

Det enda som väntas nu är självklart att även inhandla allihop på original språk.. jo visst, Dom ska även avläsas påengelska för att fånga det där, ni vet, äkta i hela historien ;)

Ska försöka sova nu, fast himlen fortf är mörkblått lila och man ser solnedgången där långt borta i horisonten...

Goodnight yall!
Bless!

1 kommentar:

David Redjoy sa...

..Let me correct that btw . 4e Boken heter "Breaking Dawn" och är den sista, inte 3 som jag skrev, hade fattat mig fel där... sorry ;)

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se