6/14/2009

funderar

Undrar hur jag ska göra om min sida här... Vet att d kommer ta tid om jag ska ändra bakgrund å allt så funderar bara på att ändra "headern" men undrar samtidigt, på vilket sätt :P

Är rastlös ikväll, har så mycket jag vill göra men helgen är redan slut.. Sitter å funderar på mitt nedanstående inlägg om tid. På nuet å på framtiden å inser att jag lika mycket reflekterar min historia. Ibland ångrar jag saker jag gjort och saker som hänt, eller inträffat närmare bestämt. Det är svårt att inte se det negativa i det hela men samtidigt förstår jag mig själv i sättet och vet varför jag tänker så mycket på allt omkring mig... Tiden är allas, vad vi har alltid även när vi inte uppmärksammar den, och även när vi väntar på den... Tiden kan gå snabbt, eller långsamt - men ändå har den alltid samma fart - sekunder, minuter å timmar... Den går alltid framåt, aldrig står det still eller går baklänges... Och aldrig väntar den på något. Tiden är och skapar oss till dem vi är. Även om man brukar säga att vårt liv skapar oss till de vi är skulle det aldrig fungerat utan tidens inverkan. Och det händer ofta vi känner att vi har tiden emot oss i olika situationer... Men lika ofta har vi den med oss, vid vår sida, som en guide till framtidens händelser och beslut...

Ofta vill man att tiden ska stå still, och lika ofta vill man att den bara ska rinna iväg...

Hrm, vi människor är otroliga...

Undrar hur många av oss som stannar upp lite då och då och njuter, andas in å känner att tiden har skapat dom väl, tackar för att upplevelserna i historien är dess verklighet och upplyft...

Lovar jag ska försöka göra detta oftare.. Idag, just nu.. Är nog en av dom första gångerna....

Memory is a virtue, future is a story yet to be told...
Life, is all around us, Time is within....

PEACE

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se