6/14/2009

Il tempo vola...

Ibland undrar jag om ens egna handlingar å drömmar egentligen påverkar framtiden över huvudtaget... För ibland känns allting så förutbestämt att inte ens min egen vilja fastnar i morgondagens schema....

Det som iaf känns skönt just nu är att veckorna närmar sig snabbt tills jag har semester... Känns mysko för hur det än är möjligt är det min första semester någonsin. Det låter kanske till och med patetiskt men det gör det inte mindre sant. Hoppas bara på att kunna njuta av dom fyra veckorna innan dom tar slut igen - hör ni? Till å med innan dom börjat tänker jag på framtiden när dom är över...

Börjar komma på mig själv med att sånt händer allt oftare nuförtiden, har alltid haft en liten koll på morgondagen för jag är ett sånt kontroll-freak, men samtidigt alltid försökt leva i nuet.... Men det är svårt ibland, när ens egen värld ger sig vika inför sådana stora händelser, vill man gärna unna sig lyxen av att kunna njuta. Även om man vet att tiden inte stannar och att det hela är över någon dag senare å man går tillbaka till verkligheten...

Ni måste iaf hålla med om att livet varat mycket längre om man slapp sova hela tiden? 24 timmar att utnyttja varje dag... Till vad som helst, hela tiden... Det hade iaf fått en att oroa sig mindre om att orka gå upp till jobbet måndag morgon kl 4 när man ändå vet att man inte behövde sova innan, utan alltid var utvilad vad man än ville hitta på... ;)

Har läst för mycket nu känner jag när jag tänker i dessa banor, Stephenie Meyer's böcker har denna effekten på mig har jag märkt... :P

Snart klar med den fjärde och sista boken ur hennes "Twilight Saga" och föröker läsa så lite å sakta som möjligt för att den inte ska ta slut :P haha... Förtrollande intensitet är nog en definition man skulle kunna nämna i samma mening tillammans med böckerna...

Men men... Att vara drömmare är inte alltid en bra sak har jag märkt (och syftar motvilligt på mig själv med en tung å utpekande suck)...

Men det är svårt att låta bli...
Så sluta kommer jag aldrig att göra :P


Nä, får väl läsa lite igen nudå, kan inte låta bli det heller även om jag tvekar inför dom sista kapitlen jag nu börjar närma mig...

Bless yall!

PEACE

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se