6/19/2009

midsummer.




Idag är det en speciell dag, typ.. Inte för att jag känner något behov av allt det där "normala" som vi svenskar gör denna dagen, en gång om året.. Men ändå känns det lite trist att inte va nere i Skåne, äta sill å nypotatis med gräddfil nere hos mormor & morfar.. Nästan mer DET som är en tradition, inte själva dagen i sig :P

Istället sitter man här som vilken lördag som helst, äter lite godis, lyssnar på musik & chillar... =) Funderar på Inferno, Club Soft ikväll.. Men bestämmer mig inte förrän det närmar sig :P Min brorsa skulle hitta på något också tror jag så kanske blir att haka på honom? Som sagt.. Får se.. Just nu känner jag bara för att njuta av en ledig fredag, inget mer - inget mindre.... Nuet lockar mig väldigt mycket just nu =)


Oh, btw, skulle ju berätta lite om nya 3.0 till iPhone, just d :P Efter att jag nästan fått damp på mitt internet för d hängde sig några gånger under tiden så fick jag ner uppdateringen till slut! Vid första åsynen ser man redan då att dom har uppdaterat, eller mer finputsat lite på vissa av ikonerna på startskärmen. Och faktiskt ser det fräscht ut - nästan som om man ska märka skillnaden där, innan man har upptäckt de nya funktionerna liksom =)


MMS:
Desvärre fungerar inte detta på min, pga. som ni kanske ser på ovanstående bild - mitt val av operatör :P
Antagligen är det så här (bara som jag misstänker, inget jag fortf vet) att när man installerar mjukvaran känner itunes av vilken operatör man har och installerar därefter inställningar till mms utifrån det, i detta fall skulle den isf kännt av antingen telia eller telenor. Men eftersom jag inte använder någon av dom kunne den helelr inte installera mms på min iphone... tråkigt nog men sånt man får ta när man har en olåst iphone :P

VoiceMemo:
Denna funktionen, för mig, är grymt bra! Jag som gärna spelar in nya melodier och texter jag kommer på med ojämna mellanrum kommer utnyttja denna till max =)

Cut'n'Paste:
En kul funktion som verkligen gör att man kan kopiera och klistra in texter från varsom, till antingen sms, email eller ja, varsom!

Landscape/Språk/Tangentbord:
En sak jag märkte direkt som inte funnits innan var att dom nu lagt till å, ä, ö på det svenska tangentbordet. Detta var en överraskning som jag inte ens visste om skulle inträffa :P En fördel när man skriver även om ordlistan hittar rätt ord för det mesta om man skriver "o" ist för "ö".. Men nu är det iaf bättre. Även att skriva i Landscape view har ju nu då uppgraderats rejält och man kan alltså nu vända sin iphone och skriva detta sätt i allt ifrån safari till notes & sms å mail.. Grymt!

Spotlight:
Men det mest efterfrågade tillägget (förutom mms) denna gången är ju självklart det att man kan söka i sin iphone, hur enkelt som helst! Med spotlight kan du nu leta efter allt, på ett å samma ställe och sen därifrån, lyssna på en speciell låt i ipod, ringa en kontakt, eller också leta reda på ett speciellt mail eller sms bara genom att söka på innehållet eller vem det är skickat till. Underbart! =)

iPhone 3G har blivit ännu bättre... Overkligt men sant ;)

Nä, ska äta lite nu å ta en kopp te elelr ngt =)

BLESS YA!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se