3/19/2009

less uniqe than average.

Som artist vill man vara unik, man vill kunna stoltsera med ett eget sound. Man vill kunna höra folk säg, oh, det är ju han, eller hon, det hörs direkt! Som artist vill man inte va en i mängden, ännu en kopia på någon annan som man tröttnar på efter första låten...

Se på artister som N.E.R.D. till exempel? Dom har alltid haft en egen stil, något unikt, så annorlunda att inget har vågat ta efter! :P Andra är självklart Timbaland - hans musik är spciell, sen länge har hans låtar tagit över dansgolv, skapat känslor hos folk som man inte kan rå för, han är en legend! Kanye West - också unik och igenkännlig, han har skapat grymma låtar till andra sen länge å alla kan man höra att det är hans avkomma. Ryan Leslie - som blev uppfostrad av självaste Diddy himself har en skön stil med mycket gung å riktiga instrument... T-Pain - Killen vet vad en toppliste-låt är och då sen så klart, sist men absolut inte minst The-Dream.. ;) Alla dessa har unika egenskaper som skapar deras personliga låtar och musik...

Många artister idag som får låtar av andra har också mycket speciell röst som gör att man fastnar direkt, man måste sticka ut med något för att inte hamna längst ner i någons "25 Most Played Songs"...

Första gången jag hörde talas om Janet Leon blev jag lite intresserad på att höra mer om henne, höra mer från henne - Hon såg ut som en tjej som visste vad hon ville, hon kunne sjunga och hon hade en glöd som ville synas... Sen gick något fel - visst "Let Go" blev en topplistelåt folk gilla, men där tog det slut, hon var bara ännu en "Leona Lewis" kopia... En Idol Tjej som fastnar i mass-producenternas våld som spottar ut låtar som andra går på toa! Det håller inte, det är inte unikt.

Och det är synd, jag ville ge henne en andra chans i min iTunes för att jag gillar svenska artister som vågar sjunga på engelska direkt ist för att hålla tillbaka. Fick hem hennes album innan, som för övrigt är lite svagt, bara 8 låtar? Snacka om att vilja släppa ngt så snabbt som möjligt? :S Och tyvärr blev jag lite grå i ton, Visst låt nummer 1 satte fart på en och man gunga med å ville röra sig, kanske en klubb låt ngn dag... Men sen skippa man vidare, om å om igen tills dom 8 låtarna var slut... Leona Lewis fullt ut, tyvärr till och med en aning lägre...

Kankse låter hård mot henne (inte för att jag känner henne men lägger bara fram min åsikt) och så får d isf vara...

Nä, lite käk nu kansk? Min kopp ser outhärdligt tom ut... Te, tack!

;)

PEACE YO!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se