1/25/2009

sunday afternoon.

Folk som går förbi, blickar inåt för en stund men går vidare... Här inne pratar folk med varann, ovanpå skratt och livlig musik som spelas på dov nivå... Söndag, ett lugn som märks i varje bokstav som stavas... Shopping eller bara strövande vilsenhet är densamma, många har gett sig ut och det reflekteras gott i deras ansikte... Solen skiner å blänker i solglasögon som man ser går förbi...

I min hand håller jag en stor chailatte halvfull, eller halvtom om man ska se det i en mer negativ vinkel :P Det är svårt att låta bli och le... Att andas varje minut på denna dag, dagen innan verkligheten sätter fart och ansvar på en igen... Helst vill man bara att allt ska stå still, så man hinner göra så mycket mer, man vill stressa, man vill fixa massa saker och annat som finns på listor i ens huvud, listor som är oändliga och inte räcker till i tidens rum... Därför sitter man här... I ett lugn som får en att glömma, ignorera och förtränga vad som kanske egentligen är viktigare, om iaf mer kreativt, än att sitta här och bara göra inget... 

Å andra sidan gör jag faktist något... För det första, dricker ju en chai :P Men ännu viktigare - jag låter tiden gå, och njuter av dess effekt på världen runt om oss... Inte dess flyktighet eller tidsbrist utan dess naturliga skönhet i att ge oss soluppgång och solnedgång.. Om å om igen...

Livet är gott... 
När allt är utan besvär och förhoppningar, när man lämnat alla förpliktelser och all tingest bakom sig... När allt man måste göra inte längre känns viktigt... När man lever i nuet.
Då är livet gott...

"Presence is perfection til the day future knocks on your door... Then history is all we have left..."

PEACE

1 kommentar:

Gunvor Harrysdotter sa...

Jag önskar att jag oxå levat i nuet när jag var 23 då hade jag nog inte haft fibromyalgi nu.
Du är så mycket klokare än vad jag var men tror att du är det för att du har mig till mamma :o)

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se