1/24/2009

just another again doin time..

Dagen i ära har det regnat en hel del ute, ganska gött för det handlar mycket om att inte orka göra ngt mer än att ligga här å kolla film, kolla facebook, lyssna på musik å leka med sin macbook :P haha... Nädå, påpeka inte alls med meningen att jag har en macbook, nope!

=)

I vilket fall som, så menar jag iaf att det är lördagar som denna man känner bara flyter iväg, samtidigt som det är gött att inte göra ngt, what so friggin ever, så är det samtidigt lite trist med bara massa "hemma tid"... För visst är det trevligt att gå på stan, kolla folk, ta en fika... Men man tappar nästan själva idén i den njutningen när det regnar, då känns en kopp te här hemma mycket bättre, å mer nära till hands ;) 

Ska däremot tillägga en helt annan sak som jag funderat på nu i det närmaste några dagar bakåt. Det finns få njutningar som att veta vad man har framför sig. Att kunna känna en säkerhet i vad man gör, när konsekvenserna av ens handlingar inte skrämmer en utan formar en.. Det är då man står på stadig mark. "You stand tall" - som man säger, så uttrycksfullt på engelska =)

Satt å skrev lite på bussen, eller tåget hem häromdagen, lite texter, lite nytt material som jag är sugen på att spela in, göra ngt av min kreativitet som jag nu i snart ett år inte riktigt kunnat få rätt på. Kanske är det den nya säkerheten som fått mig på rätt bana igen eller så är det bara själva idén om att det var längesen jag skapade ngt nytt som slår till ;) I vilket fall så ska jag inom snar framtid göra ngt med det. Det är på tiden.

Senaste uppdateringen av textrader kommer ifrån denna veckans slutpläderingar, om man kan kalla dem så :P haha... Well, i vilket fall, här kommer lite smakprov ni ska få läsa =)
Enjoy!


"Love Them Haterz (You're a Star)"

Its not easy wearin greens
no matter how u act
people be hatin and thats a fact
Its up to u if u wanna play it fair
cuz actin fly don make them fear, it makes them dare
All around they spread the words
That u been playin, thaz what them heard
But dont believe that bullshit they tell,
Cuz we all know different, u do well...

They just mad cuz u got skills
Dont let 'em  get to ya with that deal
cuz in the end it don mean shit
Instead, lissten, to this...

(Chorus, sort of anyway..)
The benz u roll in, the threads u wearin
The shades u hide behind and ice that makes u shine
Its more than just visual, its your pesronal style...
It Makes you who u are
Its your way, thats why you're a star...

Parties in your mtv-crib all night long
filled wit vibe and screams when the dj plays your song
Dancing and laughing, the way we live
its all about the dough we give,
How much we spend, how much we dig...
Gotta stay on top, cuz them haterz wanna trash your flow
Dont let them get it taht easy,
when they try, just answere them, so?

They just mad cuz u got skills
Dont let 'em  get to ya with that deal
cuz in the end it don mean shit
Instead, lissten, to this...

(Chorus, sort of anyway...)
The benz u roll in, the threads u wearin
The shades u hide behind and ice that makes u shine
Its more than just visual, its your pesronal style...
It Makes you who u are
Its your way, thats why you're a star...

Något i den stilen, första versionen åtminstånde, får fortsätta ngn annan dag när man inte blir avbruten mitt i allt å tappar av sig :P När jag skaffar studio ska det va skönt att kunna stänga av mobilen å låta den ligga utanför så man kan jobba i lugn å ro utan stress å annat som avbryter...

Vi snacka om det på jobbet häromdagen, just om allt som har med sms, mail å mobiler att göra... Hur det påverkar oss och hur vi lever, en äldre man på jobbet har till exempel en gammal nokia han nog ägt sen monochrome distplayer var en upptäckt och realtones inte var uppfunna än. Han berätta då att han ladda på den mobilen med 300kr i somras för att han tänkte att man använder mobilen mycket under semestern. Han har idag, den dagen vi prata om det, fortf lite över 200kr kvar... För att han inte har låtit den ta över hans liv, han svarar inte alltid när någon ringer, han svarar inte direkt på sms och låter absolut inte hans mobil följa med i framfickan vart han än går, nä... Han låter den va på avstånd och det är förundransvärt för mig.

Tänk om man kunde göra så, eller att det ens var möjligt att leva så just idag. Nä, istället får man ett sms å svarar man inte inom 3min så är man efterlyst av polisen för att vara försvunnen. Helt galet, samma sak om någon ringer, vaddå svara, jag har anant att göra, varför ska ditt samtal va viktigare för mig än mitt eget liv? å inte nog med det så blir någon sur på en om man då inte ringer tillbaka när man ser att man har ett missat samtal, vaddå? Det var ju du som vill säga ngt, ring du mig senare ist å testa då... Inte mitt problem. Punkt slut...

Man kan inte vara ledig dygnet runt, å ibland finns det viktigare saker i livet än att vänta på att någon ska ringa en... Telefonen är ett teknik under som man ska kunna kontakta en med, inte jaga röven av en efter...

Underbar men ändå dödligt farlig är vad jag säger, skriv ut det i manualen man får till så man vet det innan man köper den!

:P

Nä, jädra långt detta blev... Ska ringa å avbryta ngt viktigt nu för någon annan :P

PEACE!

Nä, är inte sur, är inte heller det minsta arg, men blir lite irreterad när saker man gör blir störda eller avbrutna pga. någon annans intiativ... Blir bakvänt, mobilen får oss att släppa allt för någon annan, och ibland utan att tänka på det...

Tänk på det nästa gång det ringer, är det värt ett avbryt eller kanske samtalet kan vänt för du är mitt inne i något annat...?


Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se