12/21/2009

sydkusten kallar (kallast..?)

Vakna helt för tidigt idag, kanske inte helt oväntat när jag somna redan halv sex igår kväll :P Var en trevlig dag med Farsan å Camilla som hälsa på! Så vi var ute å käka med Brorsan å snacka skit, mycket trevligt! =) Med tanke på att jag dessförinnan varit vaken (räknar efter) ungf 26 timmar så kände jag mig lite off ibland när vi satt å tjöta men jag klara mig ;)

Så vakna idag för ungefär 2 timmar sen (runt 03.00) och ville inte sova längre :P haha... Så ligger här å dricker te i sängen med datorn bredvid mig... Skönare än så här är d nog svårt att ha d :P Blir väl att börja packa om några timmar å förbereda sig inför julen nere i det nya Snölandskapet (f.d. Skåne). Får väl se om jag ens kommer ner med alla snö, räknar med runt 3 timmars förseningar med tågen så får väl se hur nära jag ligger sen ;)

Blir iaf inte helt för mycket packning, drygt att dra stora väskor genom snö liksom :P Datorn, lite kläder å sånt räcker bra =)

På tal om datorn nu då ja så har det hittats lite ny musik sen sist jag skrev så tänkte ta en liten topplista nu nedan innan jag fortsätter :P

#01 - Omarion - Hoodie (Feat. Jay Rock)
#02 - Fatman Scoop, DJ Class & Disco Fried - New Years Anthem 2010
#03 - Iyaz - Replay [Remix](Feat. Sean Kingston, Rock City & Nipsy Hussle)
#04 - Lil Jon - Oh What A Night (Feat. Claude Kelly)
#05 - Lil Wayne - Drop This World (Feat. Eminem)
#06 - Lloyd - Everyday (Feat. Rich Boy)
#07 - Ludacris - How Low
#08 - Robin Thicke - Diamonds (Feat. Game)
#09 - Sean Garrett - Up In Your Heart (Feat. Gucci Mane)
#10 - Snoop Dogg - Luv Drunk (Feat. The-Dream)
#11 - Trey Songz - I Invented Sex [Official Remix](Feat. Usher & Keri Hilson)
#12 - Usher - Little Freak (Feat. Nikki Minaj)
#13 - Wyclef Jean - Nou La (Feat. Game)
#14 - Eminem - Hell Breaks Loose (Feat. Dr. DRE)
#15 - Game - Breaking The Rules (Feat. Busta Rhymes)
[&Bonus]
16 - Trey Songz - Say Aah [Remix](Feat. Ace Hood, Fabolous & Juelz Santana)

Check 'Em Out!

=)

Läste btw. Aftonbladet nu tidigt på morgonen å fick reda på att ännu en ung kändis dött igår morse - Ingen mindre än Bittany Murphy! :S helt galet... 32 år gammal gav hennes hjärta upp... Får kolla på Happy Feet, Just Married eller 8 Mile eller ngt nu bara för d.. Var inne å kolla på IMDb nyss också å hon hade ju 5 filmer på g i hennes profil...

Det är som en sten i bröstet på en fast man inte känner personen - att höra om någons död gör en så sårbar. Det är en av det mest naturliga händelser i livet, ändå blir man lika förstelnad av någon annans död som om det var för en själv det hände...

Men men...

Läste förövrigt något annat intressant också på aftonbladet igår, haha.. Det var som om det stod "David kolla hit" som överskrift! :P Det som sen stod skrämde mig rätt rejält - eftersom jag kände igen allt där stod... (Läs artikeln här) Det är inte lätt, även om hon drack en hel del mer än mig så måste jag säga att mitt beroende har uppenbarat sig flera gånger om!

Dessutom har jag från och med nu bestämt mig för att drastiskt sluta helt å hållit! Jag mår inte bra av att vara tvungen att dricka för att inte känna som om jag ska decka ihopa eller ännu värre dö. Vad jag själv upplevt är ju både aggression och depression pga. att jag behöver koffein å när det inte finns tillgängligt så mår jag dåligt.. Lättare sagt än så är det inte. Däremot om man går in på det närmare så precis som dom nämner i artikeln handlar det ju om att man förändrar kroppen så pass mycket - att den då reagerar på att INTE få i sig koffien på ett så pass dåligt sätt att det känns som om kroppen stannar upp eller till och med domnar av.

Och detta känns inte bra, kan jag lova er som märkt av det ofta på sistone. Där står ju dessutom om självmord och andra hemskheter pga humöret och det skulle inte förvåna mig. Just pga att det verkligen förändrar mig till något annat.

Satt å fundera på när jag börja dricka energidryck. Först var det ju alltid RedBull men gick snabbt över till Burn ist när dom kom till Svergie (Bara det säger ju allt om hur länge jag faktikst druckit sånt?)... Blev flera burkar om dagen, dagligen när man bodde nere i Ystad och kolla film varje kväll mä polare. Blev ännu mer sen när jag jobba på Ericsson å man var trött efter alla timmar. Sist nu när jag jobba i Gbg så blev det bara mer å mer...

Minst tre om dagen, under arbetstid, kanske en eller två till när jag slutat. Hemskt, men sant... Så självklart sätter det spår i en... Inte bara för att man ska hålla sig pigg å vaken, utan för att dom är goda. Detta stämmer ju dessutom ännu mer in när man dricker dom BARA för dom är goda ist efter man blivit så beroende att man inte längre känner koffein halten i dom...

Idag har jag slutat så mycket jag kan. Saknar smaken men vet att innehållet nog faktiskt skulle kunna döda mig - ordagrant.

Drack min senaste Burn i förra veckan någon gång och den kommer förbli min sista (ska försöka låta bli iaf)... Och är jag inte dum nog att ta en till ngn dag så kommer förhoppningsvis min kropp gå tillbaka till normal läge igen :P

Ska sluta nu, bloggen är redan för lång - uppdaterar senare istället me lite nya bilder och mer tjöt :D

PEACE!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se