12/03/2009

changing that melody


Inspiration är ett ord som ofta kan bli misstolkat. Inte på ett dåligt sätt utan tvärtom - att få inspiration av andra artister är ingen dålig sak, även om man gärna vill vara så unik som möjligt. För att kunna jämföras med andra artister är ju inte helt fel.. Så klart man då ska kunna ta inspiration från dom också? Eller hur? ;)

Suttit hela kvällen å putsat lite på ännu en ny slinga som ska fixas när jag kommer hem. Lite mysko det där men när man skriver låten här, spelar in låte här - men utan sången.. Så kan man ju undra vad som blev fel eller hur? Men väntar hellre med den faktikst. Hemma i min lägenhet där inget annat stör en, det är där det räta tillfället erbjuds. Inte här nere där man har både en mamma och en vovve som finns i ens närvaro. Inget ont mot dom men det är dessvärre ljud man inte vill få inspelade samtidigt som man sätter en perfekt refräng eller hook... :P

Så väntar. Blir bättre så =)

Istället får jag hem ny inspiration om å om igen :P Nu senast Clipse senaste album, dessförinnan Gucci Mane och självklart Chris Browns Graffiti för ngn dag sen... Det är som att hitta det bästa från alla dom å göra ngt eget av det. Detta jag brinner för, att hitta min egen stil - mitt eget jag och mina egna inlägg på mina egna toner... "Beats, Tone 'N Redjoy" ..daz ma genre ;) haha...

Så stay tuned! För nästa vecka bär det av mot "la finale" ...kommer lägga ut samples här - lovar! So no worries, yall aint gon' miss a thang! =)


PEACE!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se