12/02/2009

-Chris Brown - Graffiti-



Dessvärre ska jag först poientera att så här veckan innan skivan släpps på riktigt finns bara denna version tillgänglig, nämligen en "Retail" version som endast innehåller 14 låtar. På måndag när skivan släpps i affärerna kommer nämligen även en "Extended" eller "Deluxe" version att finnas, då med hela 21 låtar (2 CD skivor).

Så först då kommer jag återkomma med en full recension av Graffiti ;)

Vad jag däremot kan säga redan idag är att dessa 14 låtar ser lika lovande ut som hans första självbetitlade album. Lika sköna, heta och tagande som hans andra "Exclusive" & "Exclusive: The Forever Edition".... Och med det i tankarna om bara 14 låtar kan man väl själv tänka hur det blir sen med 21 låtar... ;)

Höjdpunkterna än så länge är då så klart dom 3 redan omtalade singel låtarna "I Can Transform Ya", "Crawl" och "Sing Like Me", men det slutar inte där - "I.Y.A.", "So Cold", "What I Do (Feat. Plies", "Wait (Feat. Trey Songz & The Game", "Lucky Me"och "Famous Girl" är även dom låtar som snabbt fastnar i min playlist och spelas på repeat några gånger ;)

En utmanande del är sen så klart "Pass Out (Feat. Eva Simmons)" där en viss gammal klassiker utspelar sig som samplad bakgrunds ljud.. hmm.. hur denna kommer funka är väl oklart just nu men jag blir nästan rädd och undrar om detta kommer slå... Men vi får väl se antar jag! :P

Så som sagt... Återkommer en annan dag om hela skivan, inte för att det kan bli sämre så klart - men antagligen bättre däremot så får se ;)

PEACE!

1 kommentar:

Jessica sa...

I can transform ya är sjukt bra!

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se