11/19/2009

questions & assumptions.

Sista dagen på Laird imorgon. Låter mysko att säga det (eller ja, skriva det). Känns inte som om det är slutet, känns bara som en ny helg liksom... Svårt att acceptera det kanske? Ingen aning... Mysko är iaf känslan, när jag idag rensa ut skåpet på det mesta, lite saker kvar jag får ta imorgon.

Samtidigt har jag längtat efter morgondagen - pga en helt annat orsak så klart! :P Party imorgon, avgångsfestande, kan man kanske kalla det, typ =)

Ska bli kul att gå ut mä allt folk, som ett sista "adjö" eller ngt :P haha...

Kommer nog samtidigt va helt bakvänt att lämna in nycklar imorgon, lämna in kläder och säga hejdå till alla, jag som hatar att säga adjö.. Blä.. Har iaf sagt att jag ska sluta tidigt, hem å byta om å sen åka in till Gbg igen på kvällen... Måste ändå hem med dom sista sakerna ju.

Lämna över mina privilegier i Trivselkommitén till en annan filmintresserad idag. Tråkigt men så det tyvärr kan gå. Haha hon sa det att hon hoppades att jag skulle få komma tillbaka snart igen så hon isf kunde lägga över filmerna på mig igen :P haha...

Priceless... Det är sånt som låter så hemskt i ens öron - folk som verkligen inte vill att man ska sluta.

Kanske mest det jag kan tycka är jobbigt. Andras syn på det hela, men man kan bara nicka och säga "tack, hej". Finns inget man kan göra. Fick till och med reda på en sak idag - och mina funderingar sen tidigare bekräftades - att hade inte IF Metall blivit indragna i hela varslet, hade vi på lagret aldrig berörts. För vi tillhör inte produktionen - där dom egentligen skulle dra ner på folk. Men istället blev det SIFU på det hela... (Sist In - Först Ut)

Och då åkte folk från alla avdelningar, så att säga....

Finns mycket i livet jag lärt mig att hata på sistone. Bl.a. människors olika sätt att se på saker, hantera saker och framför allt, vissa människors sätt att uttrycka sig på...

Men men, I'm not a hater, Imma lover... Så får se till att göra det bästa av situationen och vara glad som jag brukar när jag sitter på AF på måndag och skriver in mig - igen....

Även om jag egentligen vill vara sur på världen, så är jag för oberoende av allt annat för att det ska kunna gå ut över någon. Lika bra att låta bli då istället. :P

Nä, lite te nu?

Eller vänta, varmchoklad kanske? :P haha...

PEACE!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se