11/07/2009

music + life = what?

Kände för en heldag med dansfilmer idag, men när jag sett min andra blir jag istället så sjukt sugen på att dansa så får nog sluta nu innan någon råkar illa ut :P Istället lyssnar ja nu igenom senaste Funkymix skivan. Denna gången fylld av bl.a. chris browns nya, 50's nya, t.i.'s nya och snoop doggs senaste singlar... D-A-M-N-!

:P

Ibland funderar jag på om man skulle gjort sånt på heltid... Fatta vad sjukt kul man hade haft.. Samtidigt undrar jag hur länge? Om man inte tröttnat? Visst, mixa låtar olika och det kommer nytt material hela tiden men ändå, man kan ju tröttna på allt man gillar till slut så? Tänker mycket på min framtid bara för detta, tänk om allt verkligen går som jag vill, då jag isf befinner mig i Santa Barbara denna tiden nästa år. Pluggar på SBCC. Lever efter min dröm i California jag så länge längtat efter...

Men tänk om det inte är tillräckligt?

Hela mitt liv har jag alltid velat så mycket, alltid velat det bästa för andra och alltid velat drömma mig bort till ställen där jag trivs och mår bra när något går fel... Men att vilja ha allting framför sina fötter, att vilja göra både det ena och det andra - gärna samtidigt, är inte en möjlighet i denna värld vi lever i idag... Att både ha ett välbetalt jobb, göra något man älskar och dessutom kunna ha en hobby man kan njuta av... Är inte en av dagens situationer många kan välja att ta. Dom händer helt för sällan....

Kanske till och med aldrig.

Så när man sitter här, sugen på att dansa, spela musik, skapa musik, skapa grafik, designa ett omslag, redigera en bild... Så inser man snabbt hur allt blir för mycket att kunna ta in...

Tänk om man blir tvingad att bara kunna välja en? Eller till och med, bli tvungen att välja något helt annat... Vad gör man? Hur väljer man sin framtid när man känner sig nerslagen och avtrubbad? Vad ger någon annan rätten att bestämma vad jag kan och inte kan göra med mitt liv? ...Jo pengarna. Alltid dom som har ens val inlåsta i ett bankvalv...

Får tvångstankar bara jag tänker på detta... Allting känns så litet framför mig i denna stora världen full av möjligheter... När möjligheten har en stor prislapp hängande i ena hörnan...

I Need a Breakthrough, BIGTIME....


"Its Not About What You Got - Its What You Make of What You Got..."


I Just wish my life got that covered too...
PEACE YALL...

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se