11/13/2009

music&life.


Vissa dagar är drygare och mer jobbiga än andra. Till exempel denna dagen idag & dagen igår. Inventering på företaget man blivit uppsagd ifrån - känns inte riktigt rätt liksom. Men det hemska i det hela slutar inte där, för helt ärligt - är jag bra på vad jag gör. Därför jag gör det, och fortsätter att göra det, även efter jag blivit uppsagd och min sista dag där.. Är en vecka bort bara...

Men hur tar man beröm av sin chef när man redan upplevt hennes hårda ord i det varslet som hände för snart en månad sen? Hur kan man ta åt sig av det goda när det onda redan har övertaget? Samtidigt tycker jag det är bra att höra från henne - för valet som fick mig att gå var ju inte för att jag misskött mig utan för att företaget gått sämre senaste tiden. Men att va klyven hjälper inte i dessa ögonblicken.

Lojaliteten däremot? Den kanske har en framtida betydelse i detta fall? Bekvämligheten var iaf på topp, en nystart kan vara både behövlig och bra för en - men också hemsk och förödande för ens framtid. Det är svårt att se klart känner jag... För mycket frågor och tankar som flyger runt i en i dessa dagar. Att behöva gå ner till AF igen är inte riktigt en av mina prioriterade saker jag ville planera in i slutet av detta året. Inte alls.

Det är mysko hur livet fungerar. Man ber om förändring - och får hela världen på sina axlar. Vad hände med att bara flytta om lite i ens liv? Inte flytta runt på hela livet....

Men men... På tal om något annat, lite ny musik kanske? =)

Hittat en hel del goood shit bara idag liksom så, följande lista, is all 'bout love 2 music ;)

01 - Alicia Keys - Try Sleeping with a Broken Heart
Info: Andra singeln från kommande skivan "The Elements of Freedom".

02 - Boyz II Men - Time after Time
Info: Cover på Cyndi Laupers gamla låt. Från Boyz II Men's nya Cover skiva "Love".

03 - Chris Brown - Crawl
Info: Andra singlen från kommande skivan "Graffiti" som släpps nu nästa månad. En skön kontrast till "I Can Transform Ya" som var första singeln.

04 - Chris Brown - Sing Like Me
Info: Tredje singlen från samma skiva som ovanstående, fick hem denna nyss och känner att Graffiti kommer bli en grym avslutning på året...

05 - DJ Khaled - Fed Up (Feat. Usher, Young Jeezy, Rick Ross & Drake)
Info: Från Khaled's kommande skiva. Alltid lika bra Hip-Hop Anthem's

06 - The Game - Big Money
Info: Första singeln från Games fjärde studio album "The R.E.D. Album" som släpps senare iår.

07 - Gucci Mane - Spotlight (Feat. Usher)
Info: Gucci's första singel från kommande skivan "The State VS Radio Davis".

08 - Lil Jon - Give It All U Got (feat. Kee)
Info: Lil Jons senaste Club-Banga! Riktigt skön.

(No Cover)
09 - Lloyd - Like Me (Feat. Bun B)
Info: Lloyds senaste singel efter "Pusha" som släpptes tidigare i höst.

10 - Rihanna - Hard (Feat. Young Jeezy)
Info: Rihannas senaste singeln från kommande skivan "Rated R" som släpps den 8e December iår. (Kan även tillägga att jag fick hem den Rated R nyligen och det bådar gott för lilla Ri-Ri så köp den när den släpps!) =)

11 - Robin Thicke - Meiplé (Me I Play)[Feat. Jay-Z]
Info: Nya låten från hans kommande album "Sex Therapy".

12 - Ryan Leslie - I Choose You
Info: En soft rnb låt från hans senaste skiva "Transition" som finns ute i butik nu!

13 - Timbaland - Say Something (Feat Drake)
Info: Från kommande skivan "Shock Value II" är detta en skön blandning av Timbo & Drizzy

14 - Timbaland - Undertow (Feat. The Fray & Esthero)
Info: Ännu en låt från Timbos kommande skiva, med The Fray som gör refrängen. Shock Value II kommer bli minst lika bra som den första känner jag!

15 - Tyrese - Make It Last (Feat. Jewel)
Info: Tyrese som håller på att göra nytt album släppte denna som sin andra singel efter "Take Me Away" som släpptes i somras. Omslaget är (om jag inte har helt fel för mig) ett fan som målat genom en tävling man kan följa på hans YouTube channel :P

(No Cover)
16 - Usher - She Don't Know
Info: Senaste släppet från Ushers kommande skiva; en grymt skön låt med både club känsla och soul vibbar. Längtar tills hans skiva blir klar!

17 - Yo Gotti - 5 Star B**** [Remix](Feat. Gucci Mane, Trina & Nicki Minaj)
Info: En tung låt med Härlig beat man gärna vill gunga med i - se bara till så att ni hittar den ocensurerade versionen. "5 Star Chick" är inte lika tung med tomma ord med ojämna mellanrum i texterna ;)

BONUS SONGS:
18 - McLean - My Name [Info: Senaste från "Broken"-stjärnan]
19 - Timbaland - Carry Out (Feat. Justin Timberlake)[Info: Ännu en från Tim, denna gästad utav JT himself]


Sååå.. det var nog allt för ikväll. Halmstad imorgon tills på söndag. Kan bli skönt att komma hemmifrån lite känner jag, allting här gör en bara deppig :P

Ha en fortsatt trevlig kväll ;)

PEEEZ!

=)

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se