10/02/2009

weekend!! =)

Haha ibland undrar jag hur jag ens kan ha så mycket att göra när jag kommer hem från jobbet på kvällen att jag missar uppdatera min blogg :P Men ja, så har iaf fallet varit (uppenbarligen) denna veckan eftersom jag inte uppdaterat sen förra helgen när jag var hemma i ystad å hälsa på mamma å min vovve =)

Men för att blicka på nuet istället då så har jag en ny musik-lista att ge er - och jag varnar, denna är sjuukt beroende framkallande - for sure!! Check it oout! ;)

#01 - Chris Brown - I Can Transform Ya (feat. Lil Wayne & Swizz Beatz)
- Hans första singel från hans 3e studioalbum "Graffiti" som förväntas släppas i början av nästa år - Med denna basen och med andra promo-låtar man hört på senaste tiden så vågar jag nog hoppas på att den skivan kommer bli grrrym ;) [Officiellt Singelomslag]

#02 - Jay-Z - Empire State Of Mind (feat. Alicia Keys)
- Lite finns det att säga om denna låten, till alla er som såg hans konsert på "The Garden" i NYC den 11e september så vet ni vad jag menar :P (Om inte, så finns ett klipp med samma låt från VMA's i New York för ngn vecka sen här längre ner på min blogg) Hans lead-song från nya skivan "The Blueprint 3" gör sig hörd, den är fet . slut! [Officiellt Singelomslag]

#03 - Mario - Soundtrack To My Broken Heart
- Låten från hans kommande album "D.N.A." som släpps nu i början av oktober som jag personligen tycker är den skönaste på hela skivan. Vet inte vem som gjort den men vet iaf att den döödar ;) [Officiellt Skivomslag för D.N.A.]

#04 - Ester Dean - Drop It Low (feat. Chris Brown)
- Från tjejen som skrivit musik till artister i flera år, en historia som känns igen från både The-Dream & Ne-Yo som började likadant - kommer nu nästa stjärna - En tjej som visar var R&B'n står - eller mer ordagrant - rör sig idag ;) [Officiellt Singelomslag]

#05 - Fat Joe - Put Ya On Da Game (feat. T-Pain & OZ)
- Fat Joe's nya skiva "J.O.S.E. 2" som också släpps denna månaden bjuder på mycket NY-rap men också nyare insperations källor, alla värda att lyssna på! Denna är i mina öron en av dom bästa från skivan - om man då räknar bort hans redan släppta singlar "One (feat. Akon)" och även den senare "Aloha (feat. Pleasure P)". [Officiellt Skivomslag för "J.O.S.E. 2"]

#06 - Marques Houston - Case Of You
- Vet att jag tjatar om denna skivan om å om igen men den kan inte NOG nämnas! En artist som tidigare visat skön RNB för världen och även denna gång! Detta är äkta vara! Hela skivan "Mr. Houston" som släpptes i slutet av förra månaden världen över är sjukt bra och denna låten är bara toppen av isberget! =) [Officiellt Skivomslag för "Mr. Houston"]

#07 - McLean - Broken
- Kommer ni ihåg en kille 2006 vars namn "Digga" gav en sjuka associationer till en rnb-låt utan dess like? Här står vi nu igen - samma kille - samma låt - fast nysläppt under ny label med ett nytt namn; slår han genom igen! Med några finputsningar och även med en remix, featuring den brittiska rap-stjärnan Tinchy Stryder, slår han genom min trumhinna igen med låten "Broken"... Och lik som förra gången - fastnar den direkt! [Singelomslag by Me]

#08 - New Boyz - New Girl
-Inte så välkända i denna delen av världen som dom har slagit usa med storm - Deras nysläppta album "Skinny Jeanz & a Mic" är över allas förväntningar då dessa LA-boys skapar nya danser, nya beats och nya fans världen över! Första singeln hette "You're a Jerk" och handlar inte om betydelsen av ordet "Jerk" utan hänvisar alltså egentligen till en av deras dans-stilar som måste kollas upp, its maad! ;) [Officiellt Skivomslag för "Skinny Jeanz And a Mic"]

#09 - Omarion - I get It In (feat. Gucci Mane)
- Efter att han hoppade av Young Money igen då det inte passade honom fick han istället mer tid över till att fortsätta på sin kommande skiva "Ollusion". I Get It In är hans första singel från denna - En tung låt full med feta beats och lyrics ;) [Officiellt Singelomslag]

#10 - R. Kelly - Number One [Official Remix](feat. T-Pain & Keyshia Cole)
- Redan när denna släptes med Keri Hilson kände jag på mig att Mr. R&B himself skulle göra en remix! Och vips, han fick in T-Pain å soul-divan Keyshia Cole på denna! Ett ord - HET! ;) [Singelomslag by Me]

#11 - T-Pain - Take Your Shirt Off"
- Och på tal om ovanstående är det snart dags för honom att släppa sitt kommande album "Revolver" som med denna låten släpper in en annorlunda, mer aggressiv version på T-Pain, inget dåligt däremot - missförstå mig inte! ;) En blandning på "Church" och Flo Rida' s"Low" kan man säga, check it out! [Nappyboy Online Omslag]

#12 - T.I. - Hell Of A Life
- I skeivande stund fick jag nyss hem en ny- "final" version på denna låten som är första singeln från T.I. sen han åkte in i fängelse. En underbar sak för jag visste inte dom hade en studio där, men anyhow ;P Låten är sjukt härlig och är den första singeln från re-releasen av "Paper Trail" som sägs innehålla 5 nya låtar. Vet inte riktigt när denna släpps men singeln "Hell Of A Life" släpps iaf på iTunes å Amazon nu i mitten av nästa vecka i usa ;) [Officiellt Singelomslag]

#13 - 50 Cent - Baby By Me (feat. Ne-Yo)/(feat. Jovan Dais)
- Mot vad man har hört så är faktikst detta en remix, den "riktiga" original-releasen innehåller inte Ne-Yo utan en kille med namnet "Jovan Dais" och om man jämför dessa så är jag rent ut sagt inte förvånad att dom släppte både istället för att välja antingen eller - Dom är tvärgrymma båda två! =) Men tycker ni själva ska kolla upp det... kolla youtube ;) [Officiellt Skivomslag för hans kommade skiva "Before I Selfdestruct"]

Veckan har gått sjukt snabbt förresten, nog för att jag var ledig i Måndags men iaf - dagarna bara går... Snart jul... Nänä - ärligt! :P Att planera flytten av jobbet också gör liksom itne saken mindre flytande. 1 Jan ska vi vara klara med ALLT... Det känns helt plötsligt inte alls långt borta... Hrm... Vi får väl se hur allt går. Känns iaf som om man inte kommer va ledig någon dag dessa mellandagarna 2009... :P Men men skitsamma, så länge vi får betalt för mödan kan jag gå med på att jobba extra för att få allt på plats... Men som sagt, gratis julbord å sånt då annars ligger jag hellre hemma ;) haha....

Näää... Lite jordgubbs te nu? Ligger med mjukisbrallor och strumpor i sängen just nu, har fortf mitt fönster lite på glänt för att få in luft så får la skylla mig själv om jag fryser på natten men det är inte vinter ÄN! ... ;)


PEACE OUT!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se