10/17/2009

rearrange me.

Sitter å försöker få rätt med alla min playlists i iTunes, en enda röra kan man kalla det - eller ordnat kaos - med finare ord :P Egentligen inte så farligt oordnat som man kan tro kanske men vill iaf ändra lite så jag slipper ha 3234255 stycken i min iPod liksom :P

Okej, siffran var inte exakt, så ni vet ;) Anyhow, en intressant sak när man gör det här är att man helt plötsligt kommer på massa musik man inte lyssnat på på tvärlänge! Bara en låt som "Best I Ever Had" med Drake som ligger i en playlist för "Summer 09" så stannar den där! Och med tanke på att jag brukar ha en ny Playlist för varje månad av ny musik jag hittar, eller ny musik jag helt enkelt vill lyssna på, så har den fastnat i tiden innan hösten kom :P Men men.. Allt d är fixat nu som sagt så har mer än bara de senaste i min nya som jag då döpt passande till "November Fall Mix 09" hahaha...


Tänkte jag skulle börja lite på den nya designen också nu inför vinterns kalla dagar. På tal om detta kan jag faktiskt erkänna att i fredags efter jag kom hem från jobbet var här små snö-högar i Borås... Helt ärligt! Skrämmande, så pass skrämmande att jag nästan var glad att dom regnade bort sen över natten till idag! :P Jag menar, regn i denna staden är ju inget nytt men man är oftast trött på det - men för en gångs skull var jag glad för regnet som sköljde bort :P haha... Har inget ont mot snön, absolut inte men vet bara att det är lite för tidigt, för det (som sagt) kommer bara regna bort i den här staden enda fram till slutet av januari då kylan blivit mer hård :P

Men iaf, på tal om designen ja - har inget spec att göra imorgon så ska nog ta fram kameran å ta lite nya bilder till headern och sånt... Kan bli bra, typ =) Hade tänkt mig något i stil med höstens färger och vinterns händelser. Ett tema för årstiden då man förväntar sig mys och tända ljus - men också en tid då man vill glänsa, synas och njuta av allt man får. En klassisk stilren men ändå nytänkande å vild design... Så får se hur det blir, ska göra lite background-research å se vad jag ska förbereda inför imorgon ;)

Sitter för övrigt å lapar jordgubbs te just nu, en sak som får mig lugn i dessa tider... Mycket som händer på vardagarna, en hel del oro runtomkring, men samtidigt en nedtonad sådan. Folk är fulla av ångest medans jag tar det som det kommer - är det meningen händer det, annars inte. Så enkelt är det ibland och är det meningen att jag ska göra annat är detta hela baktanken för mig. Man kan bara börja om när tiden tillåter... Detta är isf den tiden då det är dags... Men tills man vet exakt - kan man inte gå å undra - det förändrar ju inget :P

Nästa helg är det en del som händer förresten, mycket att se fram emot och mycket som kommer bli kul! För det första, ner till skåne igen, känns inte som så längesen sist men en annan orsak denna gången :P 30års fest för Henrik så kommer bli kul! Längesen man såg honom nu och dessutom inte träffat hans dama (numera sambo) än så kommer bli en händelserik event :P Dessutom, kanske, dagen innan så David Guetta på Slagthuset i Malmö. Får se, hade varit kul att se honom även om hans musik inte är prio-1 för mig men iaf ;) haha... Sen så klart. Ska bli kul att träffa min vovve igen, känns som en evighet mellan gångerna varje dag man är nere... Både jobbigt och surrealistiskt, men på ett bra sätt som jag inte kan låta bli att vilja upprepa :P

Fan, måste sluta nu - mitt te tog slut så måste fylla på ;)

PS. Bild från dagens färger. Sagavägen ner mot Knalleland :P

PEACE!

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se