10/25/2009

disturbed by time.

Sista natten nu, tog ju ledigt från jobbet imorgon med så därför jag kan sitta sent ut denna natten med ist för att behöva oroa mig om att missa alarmet imorgonbitti =)

Men ändå slår det mig hur snabbt tiden bär iväg även om jag nästan vatt här nere dubbelt så länge än vad jag brukar när jag hälsar på lilla ystad normalt sätt :P Nästan 4 hela dagar - långhelg helt klart...

Ändå kommer samma ångest nu när tiden snart är slut. Det är lika hemskt varje gång - att behöva åka ifrån de där mörka, svarta ögonen som kollar frågande på en utan att tro något ont.. Den söta lilla nosen som vädrar efter maten på bordet eller pekar menande åt godiset i skålen.. De spetsiga öronen som hör allt, lägger märke till varje ord och som alltid sticker upp från sängen eller soffan eller golvet när han ligger så vackert och bara vilar hos en... Alltid villig att hitta... Dessutom ibland en hel del ignorant till vad vi gör, han är ju trots allt en terrier. Han kan inte gå med på allt :P

Ceasar... Du är nog den enda dragkraft i mitt liv just nu... Och varje gång jag är nere märker jag hur du förändrar mig... Vill inte lämna dig igen... För varje gång jag gör det känner jag din sorg när jag säger adjö... Och det får inte mig att må bättre precis...

Sitter å lyssnar på lite klassiker i min iTunes just nu btw. :P Allt ifrån "Bright Eyes" med Art Garfunkel till "Waiting For a Star To Fall" med "Boy Meets Girl"... Haha musiken var så annorlunda på den tiden. Jag menar, Queen, Toto, Chicago, Bee-Gees, Earth, Wind & Fire och Foreigner... Kanske bara jag men deras ord i låtarna verkar mer begrundade än nuförtiden? :P Äsh.. Nog bara ikväll med min hela "moment in time" just nu...

Ska kolla klart CSI nu ist å njuta av timmarna som erbjuds istället för att distinkt och motbjudande ha ångest för tiden som snart tar slut.. Måste alltid veta att det finns en positiv å en negativ sida i allt. Ibland måste man bara koncentrera sig hårdare för att hitta den positiva...

Bless Yall...

C u when u get there...

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se