9/03/2009

tonight.

Allting står still. Inget känns bra. Allting känns litet. Ingenting finns kvar. Allting känns tomt. Inget ljus i mörkret verkar längre vilja va. Allt hopp är borta. Ingen kan längre få en att orka. Allting man kämpat för till botten nu fallit. Ingen orsak att längre känna glöd när rädslan av förlust redan kommit. Alla ting man innan kämpat för är nu bortom ens vision. Inga vägar eller stigar att följa. Allting verkar vara utsuddat från den plan man följt fram tills nu. Ingenting är längre något. Allting är förevigt omvandlat till frågor. Inga svar. Allting är numera bortom kontroll. Ingenting att hålla fast vid. Allting säger nej. Ingestans att ta vägen. Alla ställen känns stängda för mig.

Varför.... Varför?

Orden kommer i enformiga nyanser ikväll. Samma saker om å om igen fast i olika ordning. Samma sätt att vela, samma tankar om något... Varför hit & varför dit - allting & ingenting å omvänt format...

Sitter å dricker min tredje kopp jordgubbste och funderar på saker långt ifrån mitt eget bästa. Ändå kommer samma svar upp om å om igen, om allt som händer och allt som en gång varit. Om vad man ska göra imorgon, och hur man ska tolka allt från denna dagen... Desto mer man funderar desto mer luddiga svar på ännu suddigare frågor får man...

Jag är svår, invecklad och oförutbestämd. Spontan men planerad. Mystisk men ärlig. Jag är en person som försöker för mycket för mitt eget bästa och misslyckas därefter. Men låter mig inte nedvärderas för det utan tar det med en klackspark och säger "jag försöker igen imorgon"... Jag skjuter alltid upp saker, även om jag vet att det kan gå åt helvete pga. det så låter jag mig inte stoppas. Jag är envis. Men jag försöker göra gott för alla även om jag egentligen hoppas på att själv få rätt i slutet....

Jag är bara en människa, och precis som alla andra gör vi misstag.. Meningen är vi ska mogna, lära oss av det och bli mer lärda. Smarta på vårt eget sätt - Att bevisa sig vis för någon är en svår sak när ens eget perspektiv ibland är så smalt..

Men jag försöker om å om igen för att få rätt på allt.. Det kommer ta tid men det ska bli så... Jag är inte perfekt, kommer aldrig heller bli... Men jag är ödmjuk, jag är förlåtande och för det är jag stolt över...

Kalla detta "my confession" eller kalla det vad ni vill...

Men detta är iaf jag...

Jag vet att jag har gjort bort mig, stort. Men jag jobbar iaf på det.. Jag vänder inte ryggen till, inte nu längre...

Idag, ikväll - Är världen mitt vittne.

I Am Here.
I Am Me.
I Will Change My Ways.
But I Will Never Be -
Anybody Else
But Me.


Over - and out...

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se