5/30/2010

blåsut + doeboi




Många gånger här i livet har jag förutsatt en riktning jag vill ta i mina val jag gör, för att dom så nära varann som möjligt ska gå ihop när d väl är dags... Nä, inte döden :P Utan Målet med allt... Meningen med livet ;)

Vissa val man tar ger en dock bara huvudvärk och dom får en mer avdomnad än avslappnad... Sen ibland händer dom där enstaka fallen då man verkligen förstår meningen med resan och allting bara går uppåt. Ibland kan till och med 2 möten inträffa på samma resa och tiden man skrivit upp som bokad - översvämmas av intryck ;)

Har varit i Stockholm många gånger i mitt liv, faktikst så många att jag inte ens vet antalet i nuläget! :P Men få gånger har jag upplevt det jag fått uppleva dessa föregående dagarna... Först å främst en stor händelse i torsdags som jag längtat efter länge, Nä okey - nu var jag faktiskt orättvis! ...Fick ju även signa kontrakt med ett än så länge "hemligt bolag" som deras graphics designer... ;) haha...

Orsaken till att jag egentligen åkte upp redan i torsdags var ju faktiskt detta mötet :D Och det gick tokbra kan jag då avslöja för er som vet! Ni andra kommer få reda på vad d handlar om snart, mycket snart kan jag lova ;)

Men sen är ju orsaken till att jag stanna över helgen något helt annat, eller någon helt annan - är nog ett mer passande ordval :D

Det finns få platser jag vatt på som fått mig att njuta med hela själen. Ni vet, man kan beskåda byggnader, konstverk och natur som får en att undra å begrunda. Man kan även träffa människor som gör en glad, som gör att man skrattar. Som får en att må bra. Men sen är det d där lilla extra som inträffar när intrycken från båda smälter samman och intar en ny form... En ny upplevelse bortom igenkänning. En upplevelse som får en att njuta å le - med hela själen... Att verkligen känna att man är på rätt väg här i livet.

Det finns för få av dessa, så när man springer på någon, eller snarare finner någon som ger en möjlighet till detta, ska man aldrig titta bort, aldrig neka, aldrig tveka att få chansen att beskåda, det finaste intryck en människa kan avnjuta... Missförstå mig nu inte, för detta jag pratar om är inte kärlek, det är ingen vanlig "every day-crush", ingen förälskelse från en vanlig attraktion till något... Nä nä - detta är så mycket större än d - Detta kallas att hitta vägen till livets mening...

Har haft en helt sjukt trevlig helg i Blåsut. Mjo, detta är alltså en liten del i Sthlm, typ vid Globen ni vet ;) haha... Med allt ifrån långa morgonpromenader i naturens tecken - till stadsvistelse ut å in i butiker - till lugna mystider i soffan med massa snack om ingenting å ändå allting :D

Aldrig trodde jag att man så snabbt kunde vilja lära känna någon, och dessutom känna att man lyckats :D Ändå är jag inte förvånad över tiden som spenderats tillsammans med Dig... Måste nog ärligt talat säga att denna helgen vatt DEN bästa helgen i Sthlm jag haft - än så länge iaf... ;)

Dessutom hitta jag ju lite feta affärer med kläder som jag fick hem som minne ;D Inte för att dom egentligen slår alla upplevelser d senaste dagarna, nä. Men dom förgyller iaf alla minnen - eftersom jag nu kan säga att jag köpte dessa just den gången... :D

Sista helgen i Maj, 2010... ;)

- DoeBoi... Jag ser fram emot vårt sammarbete, indeed! Kommer bli fett, d kan jag lova er! ;)
- Michela... Ibland hittar man samma våglängd på folk man aldrig ens kunnat tänka sig... mysko eller hur? ;)

PEACE & BLESS!

Goodnight World.
May this Sunset mean a beautiful Sunrise to someone else on this globe...

1 kommentar:

Gunvor Harrysdotter sa...

....bara ett stort LYCKA TILL!!!!!

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se