11/24/2011

tomorrow

Åker till Skåne imorgon. Orsaken är för närvarande väldigt kluven... Ceasar säger vi... för att Han minst kan säga emot :D För egentligen handlar det om ett par röda, väldigt vackra och eftertraktade Beats - men säg inte det till honom... ;)


- Blir iaf soft att resa iväg lite igen... 


Känner mig inte hemma någonstans förutom när jag är ute å reser... Bara då kan jag verkligen andas i nuet. Låter konstigt egentligen, antar jag att många tycker, men har aldrig sagt att jag är vidare "sane" precis ;)


Sitter å lyssnar på musik här i sängen ikväll. Inte sugen på att packa något, vill bara sova... Kommer nog inte heller bli något mer nerpackat än min dator för den delen... Det där att - alltid ta med sig hela livet på resan - är helt för mycket denna gången. Iaf känns d så, stressa runt med resväskor över någon dag är inget jag orkar denna gången. Not this time. Not right now.


Ska dock sätta mig och skriva lite på resan, har en del tankar på g, inte minst kreativt sett, men även visioner jag funderar på att fullfölja... Vi får se....


Har en fet huvudvärk också ikväll jag inte gillar, vet varför den är där. Men gillar den inte mer för det... Snarare ännu mindre. Finns saker i mitt liv just nu jag förtränger. Lika snabbt jagar dom mig i huvudet igen och dubbelt så kvickt har dom sprunget om mig och stannar mig hela tiden... 


Vad är det meningen att jag ska lära av dett? När det ändå aldrig blir annorlunda. Eller jo, men inte bättre.


Är trött på att behöva bli påmind om det förflutna dagen efter imorgon. Att hela tiden veta vad som ska hända och inte se slutet på det jobbig är inte direkt en kul lek. Som att köra Formula 1 ensam på en bana men ändå veta att du alltid kommer ligga sist och förlora....


Oh Well. Som sagt, ska njuta av nuet imorgon när jag får resa iaf... Det som räknas i mitt liv. 




- I was born a traveller, in every sense of meaning...


//R.

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se