10/29/2011

overwhelmed

Idag har jag för mycket att skriva om. Vet inte om det är dagen i ära eller om jag bara har hittat hit igen, som av en slump för att mitt liv är i början av en förändring...


Vet inte alls vad det beror på men hoppas över allt annat att det blir bättre från och med nu.


Känner mig svävande ikväll, som om jag fastnat på väg till en mellanvärld där drömmar är verkliga och verkligheten inte längre finns...


Ibland när jag tappar bort mig i tiden, i stunden i saker i vardagen... Frågar jag migsjälv om detta verkligen är var jag vill vara just nu. Inte vad, utan var. För egentligen har det ingen betydelse vad man gör, om man inte gör det på rätt ställe... Att vara vilse baseras ju ändå just på detta, inte sant? Att tro att man är på rätt väg men ändå känna som man går fel, är likaså förvirrande...


Kanske frågar jag mig själv detta för en orsak. Eller antagligen är nog mer rätt ord där, för helt ärligt har jag accepterat att jag är på fel ställe helt för länge nu... Vet inte vad det är som håller mig tillbaka men vad jag än gör blir allt bara fel. 


"The obsticles grow larger and the air goes thinner... The mountans grow higher and the valleys deeper... The fog grow thicker and the lights shine weaker - When is the right oppertunity gonna be visual to change my ways. How will I know this when all I ever seem to see is the same streets everyday..."


Önskar jag förstod innebörden med var jag är. Och varför jag inte kan komma vidare.. Vad är det jag misast att göra, varför hittar jag inte vägen ut?


(Förklaring - Känner mig som om jag spelar "Wolfenstein 3D" - har hittat alla skatter, dödat alla nazis men hittar inte nyckeln för att komma till nästa nivå...)


Haha ursäkta för den där, kanske lite långsökt jämförelse men det var den första som poppa upp - jag spelar inte så mycket nuförtiden så kan inte ge en mer uppdaterad version på det där tyvärr ;) 


- Skåne imorgon på tal om ngt helt annat. Ledig en hel vecka från jobbet (jo, håller med, helt rätt tidpunkt att ta en extra semester). Så ska lugna min själ och värdera mina livmöjligheter några extra dagar nu. Ska bli skönt...


"Look at every day as if it were a dream, cuz you never know if you're gonna wake up in a minute, and everything will be lost..."


Och med det säger jag godnatt för idag, blir en film till nu sen dags att sova... Upp vid 9 igen å ta bussen till Gbg för att börja min resa..


Peace Out.


1Luv
//R.

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se