5/07/2011

the world is at change



Världen håller på att förändras... Vi märker det överallt - stormar, väderfenomen och hemskheter - allt oftare hör man om dom... Jordskred, tsunamis, stormar, tornados runtom i världen...

Kanske säger du att det inte har hänt något för din del här hemma? Detta är ju bara i Japan, USA och i andra delar av världen där oväder härskar...

Fel. Säger jag.

- Hur kan det annars komma sig att det ordagrant snöade i detta land för bara några dagar sen - fast det varit uppemot 21 grader på samma ställen idag, bara några dagar senare.

Även här uppe i Norden är förändring något vi märkt av. Våra årstider har blivit skruvade och skeva... Inte längre kan man kalla Våren för då allt blommar ut. Inte längre kan vi säga vilka månader det är sommar när det nu är sommar-väder - redan i början av Maj månad....

Vad har vi gjort....?

För er som fortfarande tvivlar, så är detta bara början... Alla har vi sett Hollywoods filmatiseringar åren i ända... Kanske vi snart kommer få uppleva den verkliga versionen? - För emot vad alla säger - så har den redan börjat om vi kollar helheten i dagens lägen...

Sakta men säkert.... Världen Håller redan på att förändras...

Men vad vet jag... Jag är ju bara en ung filosof med eftertänksamma funderingar på vad som händer utanför fönstret när jag ser världens förändring gå förbi.. När jag ser hur hela världen agerar som om inget hänt och lever sina vanliga liv dagarna i enda utan en enda gunst i att fundera på vad som händer imorgon...


Life Is Fragile - Our World, even more so...




Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se